ZOEKRESULTATEN
6 Zoekresultaten
PublicatietypeBoek
Jaar
2001
Titelbeschrijving
Orthographic knowledge and orthographic skill : a study on reading development
Tekstedities, 12
Auteur(s)
Trefwoord(en)
- taalwetenschap: descriptieve studies - psycholinguïstiek - taalverwerving
- taalwetenschap: descriptieve studies - psycholinguïstiek - studies betreffende normaal taalgebruik
- taalwetenschap: descriptieve studies - psycholinguïstiek - studies betreffende niet normaal taalgebruik
- leesvaardigheid
- woordherkenning
- decodeervaardigheid
- orthografische kennis
- leesmoeilijkheden
- taalontwikkeling
Pagina(s)
199
Plaats van uitgave
S.l. : [Enschede : PrintPartners Ipskamp]
Uitgeverij
s.n.
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
1999
Titelbeschrijving
Over de drempel : de relatie tussen letterverklanking, auditieve synthese en decoderen bij dyslectische kinderen
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
483-496, 525
Tijdschrift
Tijdschrift voor orthopedagogiek
Volume
38
Nummer
4
ISBN-nummer
0165-0947
PublicatietypeBoek
Jaar
1997
Titelbeschrijving
From graphemes to syllables: the development of phonological decoding skills in poor and normal readers
Auteur(s)
Trefwoord(en)
- taalwetenschap: descriptieve studies - psycholinguïstiek - taalverwerving
- taalwetenschap: descriptieve studies - psycholinguïstiek - studies betreffende niet normaal taalgebruik
- leesproces
- decodering
- foneem-grafeem-koppeling
- lettergreep
- leesstoornis
- decodeervaardigheid
- leesstrategie
- foneem-grafeem-koppeling
- lettergreep
Pagina(s)
VIII, 174
Plaats van uitgave
S.l .: s. n.
Uitgeverij
Wageningen: Ponsen & Looijen
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
1997
Titelbeschrijving
Training of poor readers' phonological decoding skills: evidence for syllable-bound processing
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
163-192
Tijdschrift
Reading & writing
Volume
9
Nummer
3
ISBN-nummer
0922-4777
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
1995
Titelbeschrijving
Het verbeteren van tekstverwerkingsstrategieën bij zwakke lezers via lezen en luisteren
Trefwoord(en)
Pagina(s)
340-356
Tijdschrift
Pedagogische studiën
Volume
72
Nummer
5
ISBN-nummer
0165-0645
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
1994
Titelbeschrijving
Ontwikkeling van beginnende lees- en spellingvaardigheid
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
259-279
Tijdschrift
Tijdschrift voor onderwijsresearch
Volume
19
Nummer
3
ISBN-nummer
0165-0645