ZOEKRESULTATEN
21 Zoekresultaten
PublicatietypeBoek
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Tekst, begrip en waardering : wat vertelt onderzoek ons over het effect van tekstkenmerken op begrip en waardering van informerende teksten bij kinderen en tieners
Lezen
Auteur(s)
Trefwoord(en)
- taalwetenschap: psycholinguïstiek, taalbeheersing en sociolinguïstiek - algemeen theoretische studies
- taalwetenschap: didactiek - algemeen theoretische studies
- taalvaardigheid
- leesvaardigheid
- informatieve tekst
- tekstbegrip
- tekstanalyse
- teksteffect
- tekstkenmerk
- begrijpend lezen
- tekstbegrip
- tekstkenmerk
- leesbaarheid
- leerlingkenmerken
Pagina(s)
66
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgeverij
Stichting Lezen
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Leerkrachten vinden meisjes taalvaardiger: (voor)oordelen over de taalvaardigheid Nederlands van autochtone en allochtone jongens en meisjes in het Speciaal Basisonderwijs
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
(2002), afl. 2 [= 68] p. 85-94, 109-110.-85-94, 109-110
Tijdschrift
Toegepaste taalwetenschap in artikelen
Volume
68,
Nummer
2,
ISBN-nummer
0169-7420
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Observational learning and the effects of model similarity
Trefwoord(en)
Pagina(s)
405-415
Tijdschrift
The journal of educational psychology
Volume
94
Nummer
2
PublicatietypeBoek
Jaar
2001
Titelbeschrijving
Determinanten van succesvol NT2-onderwijs: factoren van invloed op de leerwinst Nederlands van 1.9-leerlingen in groep 4 en 7 van het primair onderwijs
SCO-rapport
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
375
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgeverij
SCO-Kohnstamm Instituut
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2000
Titelbeschrijving
NIT of NTL? : over de rol van taal in het voortgezet onderwijs
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
25-35
Tijdschrift
Toegepaste taalwetenschap in artikelen
Volume
64
Nummer
2
ISBN-nummer
0169-7420
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
1999
Titelbeschrijving
Pygmalion in de klas? : onderzoek naar de bevooroordeeldheid van leraren bij de inschatting van de taalvaardigheid van hun autochtone en allochtone leerlingen
Artikelen van de derde sociolinguïstische conferentie
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
487-495
Plaats van uitgave
Delft
Uitgeverij
Eburon
PublicatietypeBoek
Jaar
1998
Titelbeschrijving
De relatie tussen schoolsucces en taalvariabelen bij Turkse en Marokkaanse leerlingen in het basisonderwijs
SCO rapport
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
88
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgeverij
SCO-Kohnstamm Instituut voor Onderzoek van Opvoeding en Onderwijs van de Faculteit der Pedagogische en Onderwijskundige Wetenschappen, Universiteit van Amsterdam ; Stichting Kohnstamm Fonds voor Onderwijsresearch, SCO [distr.]
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
1998
Titelbeschrijving
Verschillen in leesvaardigheid in eerste en tweede taal
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
27-41, 83
Tijdschrift
Spiegel
Volume
16
Nummer
2
ISBN-nummer
0168-8790
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
1997
Titelbeschrijving
Voorbereidend lezen en rekenen in kleutergroepen : werkwijzen en resultaten
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
145-160
Tijdschrift
Tijdschrift voor onderwijsresearch
Volume
22
Nummer
3
ISBN-nummer
0165-0645
PublicatietypeBoek
Jaar
1997
Titelbeschrijving
NT2-onderwijs aan neveninstromers in het voortgezet onderwijs
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
VIII, 94
Plaats van uitgave
Nijmegen
Uitgeverij
Instituut voor Toegepaste Sociale wetenschappen ; Ubbergen : Tandem Felix