ZOEKRESULTATEN

41 Zoekresultaten

PublicatietypeTijdschrift
Jaar 2019
Titelbeschrijving Tjeempie!: "Wat zou er zijn met die moderne schrijvers?": literatuurhistorisch redeneren met Liesje in Luiletterland
Pagina(s) 100-127
Tijdschrift Tijdschrift voor Nederlandse taal- en letterkunde
Volume 135
Nummer 2

PublicatietypeTijdschrift
Jaar 2014
Titelbeschrijving Boekenbeesten en digikids: een onderzoek naar de leesattitude, het (digitale) leesgedrag en de vrijetijdsbesteding van Vlaamse kinderen tussen 9 en 12
Pagina(s) 60-80
Tijdschrift Literatuur zonder leeftijd
Volume 28
Nummer 93

PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar 2013
Titelbeschrijving Leesopvoeding en onderwijssucces in de moderne samenleving De aarzelende lezer over de streep Stichting Lezen reeks
Pagina(s) 187-206
Nummer 22
Plaats van uitgave Delft
Uitgeverij Eburon

PublicatietypeBoek
Jaar 2009
Titelbeschrijving Zwakke lezers, sterke teksten?: effecten van tekst- en lezerskenmerken op het tekstbegrip en de tekstwaardering van vmbo-leerlingen Stichting lezen reeks
Auteur(s)
Pagina(s) 243
Plaats van uitgave Delft
Uitgeverij Eburon

PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar 2008
Titelbeschrijving De literaire respons en de attitude ten aanzien van het lezen van literatuur bij leerlingen in het voortgezet onderwijs Jeugdliteratuur en andere media: cultuureducatie in woord en beeld
Pagina(s) 151-157
Plaats van uitgave Leidschendam
Uitgeverij Biblion Uitgeverij

PublicatietypeBoek
Jaar 2007
Titelbeschrijving De casus Bazar: effectmeting van een leesbevorderingsproject Stichting Lezen Reeks
Auteur(s)
Pagina(s) 193
Plaats van uitgave Delft
Uitgeverij Eburon

PublicatietypeTijdschrift
Jaar 2006
Titelbeschrijving Zoveel jeu en toch niet te lezen : romans uit de zeventiende eeuw
Auteur(s)
Pagina(s) 42-45
Tijdschrift De groene Amsterdammer
Volume 130
Nummer 1
ISBN-nummer 1871-7837

PublicatietypeBoek
Jaar 2005
Titelbeschrijving Als jongeren lezen: longitudinaal empirisch onderzoek naar het verband tussen ego-ontwikkeling en leesattitudeontwikkeling bij adolescenten tussen 13 en 19 jaar en een didactisch model voor reflectief lezen
Trefwoord(en)
Pagina(s) 59
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgeverij Stichting Lezen

PublicatietypeBoek
Jaar 2004
Titelbeschrijving Non scholae sed vitae legimus: de rol van reflectie in ego-ontwikkeling en leesattitudeontwikkeling bij adolescenten 444 p.
Plaats van uitgave [S.l.: s.n.]
Uitgeverij s.n.