ZOEKRESULTATEN

38 Zoekresultaten

PublicatietypeBoek
Jaar 1996
Titelbeschrijving Turkse kinderen en hun schoolsucces : een dieptestudie naar de rol van sociaal-culturele oriëntatie, taalvaardigheid en onderwijskenmerken
Pagina(s) 323
Plaats van uitgave Tilburg
Uitgeverij Tilburg University Press

PublicatietypeTijdschrift
Jaar 1985
Titelbeschrijving Mustafa op de MAVO : een exploratief onderzoek naar Nederlandse taalvaardigheid van anderstalige leerlingen in het voortgezet onderwijs
Auteur(s)
Pagina(s) 65-72
Tijdschrift Toegepaste taalwetenschap in artikelen
Volume 2
Nummer 22
ISBN-nummer 0169-7420

PublicatietypeBoek
Jaar 1994
Titelbeschrijving Lexicale vaardigheid van Turkse en Nederlandse kinderen : een vergelijkend onderzoek naar betekenistoekenning Studies in language and language use
Pagina(s) XII, 206
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgeverij IFOTT

PublicatietypeBoek
Jaar 1997
Titelbeschrijving Geletterdheid en onderwijssucces op Curaçao : een longitudinaal onderzoek naar verwerving van Papiamentu en Nederlands
Auteur(s)
Pagina(s) VI, 297
Plaats van uitgave Tilburg
Uitgeverij Tilburg University Press

PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar 1986
Titelbeschrijving Verschillen in schoolsucces van kinderen uit verschillende etnische groepen Werk-in-uitvoering: momentopnamen van de sociolinguïstiek in België en Nederland
Pagina(s) 207-222
Plaats van uitgave Leuven [etc.]
Uitgeverij Acco

PublicatietypeBoek
Jaar 1989
Titelbeschrijving Antiano i Arubiano den skol: de onderwijssituatie van Antilliaanse en Arubaanse kinderen en van hun klasgenoten 3 dl.
Plaats van uitgave Utrecht
Uitgeverij Platform van Antilliaanse en Arubaanse Organisaties

PublicatietypeBoek
Jaar 1988
Titelbeschrijving Kerkhoff, Anne. Taalvaardigheid en schoolsucces: de relatie tussen taalvaardigheid Nederlands en schoolsucces van allochtone en autochtone leerlingen aan het einde van de basisschool. Amsterdam [etc.]: Swets & Zeitlinger, 1988. IV, 237 p. IV
Auteur(s)
Recensie/Reactie Recensies: Ringnalda, Hester. De verschillen in grammaticale fouten van één- en tweetaligen aan het einde van de basisschool. In: Levende talen (Culemborg): (1990) 448 (feb) 76-79. | Appel, René. In: Migrantenstudies (Alphen aan den Rijn): 5 (1989) 4, 55-57. | Helvert, Korrie van. In: Levende talen (Culemborg): (1989) 442 (juni) 458-459. | Jong, M.J. de. In: Pedagogische studiën (Groningen): 66 (1989) 6 (juni) 268-269. | Wijnstra, Johan M. In: Tijdschrift voor onderwijsresearch (Lelystad): 15 (1990) 2 (apr) 137-139. | Haan, Dorian de; en Els Schellekens. In: Moer (Purmerend): (1990) 3, 102-108. | Triesscheijn, Ton J.M. Samenvatting. In: Samenwijs (Rotterdam): 9 (1988-1989) 4 (dec 1988) 131-133. | Kerkhoff, Anne. Samenvatting. In: Didaktief (Den Haag): 19 (1989) 3 (mrt) 18-19. | Kerkhoff, Anne. Taalvaardigheid en schoolsucces: bewerking van de hoofdstukken 1 en 2. In: Migrantenstudies (Alphen aan den Rijn): 5 (1989) 2, 32-47.
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgeverij Swets & Zeitlinger

PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar 1985
Titelbeschrijving Text comprehension of bilingual Turkish children in Dutch primary and secondary schools Ethnic minorities and Dutch as a second language Studies on language acquisition
Pagina(s) 197-208
Nummer 1
Plaats van uitgave Dordrecht
Uitgeverij Foris

PublicatietypeBoek
Jaar 1990
Titelbeschrijving De onderwijspositie van allochtone leerlingen : de rol van sociaal-economische en etnisch-culturele factoren, met speciale aandacht voor het onderwijs in eigen taal en cultuur
Auteur(s)
Pagina(s) 241
Plaats van uitgave Nijmegen
Uitgeverij Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen