ZOEKRESULTATEN
33 Zoekresultaten
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2014
Titelbeschrijving
De wereld binnen handbereik: informatieve jeugdliteratuur
Een land van waan en wijs: geschiedenis van de Nederlandse jeugdliteratuur
Trefwoord(en)
Pagina(s)
181-210
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgeverij
Uitgeverij Atlas Contact
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2007
Titelbeschrijving
Less is more - maar niet altijd: meningen over recenseren
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
293-298
Tijdschrift
Leesgoed
Volume
34
Nummer
7
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2006
Titelbeschrijving
Oogbewegingsregistratie en gebruikersonderzoek
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
vol. 28 (2006), afl. 3 (nov), p. 233-244, 285-286.-233-244, 285-286
Tijdschrift
Tijdschrift voor taalbeheersing
Volume
28
Nummer
3
ISBN-nummer
0166-4379
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2005
Titelbeschrijving
Hoe leren beginners informatieve teksten schrijven : op zoek naar een scenario voor didactische ondersteuning in de klas
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
3-28
Tijdschrift
Vonk
Volume
34
Nummer
5
ISBN-nummer
0770-2086
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2004
Titelbeschrijving
Leren schrijven van verhalende en informatieve teksten: een stapsgewijs ondersteund proces
Taal verwerven op school: taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair
Trefwoord(en)
Pagina(s)
219-250
Plaats van uitgave
Leuven [etc.]
Uitgeverij
Acco
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2004
Titelbeschrijving
Coherentiemarkering in informerende en persuasieve teksten : een empirisch onderzoek naar cognitieve en affectieve effecten
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
85-104
Tijdschrift
Tijdschrift voor taalbeheersing
Volume
26
Nummer
2
ISBN-nummer
0166-4379
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Inhoud, vorm en begrijpelijkheid van gebruiksteksten
Medische publiekscommunicatie
Trefwoord(en)
Pagina(s)
48-58
Plaats van uitgave
Houten [etc.]
Uitgeverij
Bohn Stafleu Van Loghum
PublicatietypeBoek
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Tekst, begrip en waardering : wat vertelt onderzoek ons over het effect van tekstkenmerken op begrip en waardering van informerende teksten bij kinderen en tieners
Lezen
Auteur(s)
Trefwoord(en)
- taalwetenschap: psycholinguïstiek, taalbeheersing en sociolinguïstiek - algemeen theoretische studies
- taalwetenschap: didactiek - algemeen theoretische studies
- taalvaardigheid
- leesvaardigheid
- informatieve tekst
- tekstbegrip
- tekstanalyse
- teksteffect
- tekstkenmerk
- begrijpend lezen
- tekstbegrip
- tekstkenmerk
- leesbaarheid
- leerlingkenmerken
Pagina(s)
66
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgeverij
Stichting Lezen
PublicatietypeBoek
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Leren schrijven van informatieve teksten: een ontwerponderzoek bij beginners secundair onderwijs
Studia paedagogica
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
290
Plaats van uitgave
Leuven
Uitgeverij
Universitaire Pers
PublicatietypeBoek
Jaar
2002
Titelbeschrijving
Vormen van verklaren: de globale structuur van alledaagse verklarende teksten
Studies op het gebied van de Nederlandse taalkunde
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
VI, 400
Plaats van uitgave
Gent
Uitgeverij
Koninklijke Academie voor Nederlandse Taal- en Letterkunde