ZOEKRESULTATEN
29 Zoekresultaten
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2022
Titelbeschrijving
Is de jeugd écht uitgelezen?
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
76-83
Tijdschrift
De lage landen
Volume
65
Nummer
2
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2020
Titelbeschrijving
Leesambitie is een zaak van iedereen
Trefwoord(en)
URL (link naar open acces)
Pagina(s)
116-121
Tijdschrift
De lage landen
Volume
63
Nummer
4
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2019
Titelbeschrijving
Tjeempie!: "Wat zou er zijn met die moderne schrijvers?": literatuurhistorisch redeneren met Liesje in Luiletterland
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
100-127
Tijdschrift
Tijdschrift voor Nederlandse taal- en letterkunde
Volume
135
Nummer
2
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2019
Titelbeschrijving
Creatieve geletterdheid: "close reading", "hyper reading" en modulatie van aandacht
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
159-177
Tijdschrift
Tijdschrift voor Nederlandse taal- en letterkunde
Volume
135
Nummer
2
PublicatietypeTijdschrift
Jaar
2019
Titelbeschrijving
Eighth graders' expository text comprehension: do motivational aspects add to cognitive skills?
Auteur(s)
URL (link naar open acces)
Pagina(s)
172-205
Tijdschrift
Dutch Journal of Applied Linguistics
Volume
8
Nummer
2
PublicatietypeBoek
Jaar
2019
Titelbeschrijving
De praktijk van de leeslijst: een onderzoek naar de inhoud en waardering van literatuurlijsten voor het schoolvak Nederlands op havo en vwo
Auteur(s)
Trefwoord(en)
URL (link naar open acces)
Plaats van uitgave
Amsterdam
Uitgeverij
Stichting Lezen
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2013
Titelbeschrijving
Op zoek naar de verloren lezer
De aarzelende lezer over de streep
Stichting Lezen reeks
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
333-348
Nummer
22
Plaats van uitgave
Delft
Uitgeverij
Eburon
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2013
Titelbeschrijving
Leesopvoeding en onderwijssucces in de moderne samenleving
De aarzelende lezer over de streep
Stichting Lezen reeks
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
187-206
Nummer
22
Plaats van uitgave
Delft
Uitgeverij
Eburon
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2011
Titelbeschrijving
Waarom zou je lezen?: een empirisch onderzoek naar motieven voor het lezen van narratieve teksten
Waarom zou je (nú) lezen?
Stichting Lezen reeks
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
33-53
Nummer
20
Plaats van uitgave
Delft
Uitgeverij
Eburon
PublicatietypeArtikel uit Boek
Jaar
2006
Titelbeschrijving
Literatuur lezen en beleven: verplicht en in de vrije tijd
Lezen in de lengte en lezen in de breedte: de doorgaande leeslijn in wetenschappelijk perspectief
Stichting Lezen reeks
Auteur(s)
Trefwoord(en)
Pagina(s)
25-40
Nummer
7
Plaats van uitgave
Delft
Uitgeverij
Eburon